Search here...
TOP
Health

5 tips voor een energieke start van jouw dag

Start jij jouw dag vol energie? Of denk je dat je wel een boost kunt gebruiken? Met deze tips start jij jouw dag met een volle bak energie!

1. Start je dag met een glas water

Begin je met een glas water op een lege maag, dan kan jouw spijsvertering beter werken. Water geeft je energie en hierdoor ben je meer productief op de dag. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag genoeg water drinkt, want als je te weinig vocht binnen krijgt, kan je je futloos voelen en kan je je zelfs hongerig gaan voelen.

2. Zorg voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is natuurlijk essentieel voor een energieke start van de dag. Ga op tijd naar bed en zorg ervoor dat je een uur van tevoren niet meer op je mobieltje kijkt. Zet je telefoon ook op stil zodra je gaat slapen en doe desnoods oordopjes in, zodat je nergens door gestoord wordt. Ook een goede matras is erg belangrijk. Als je niet lekker kunt liggen en daardoor ‘s nachts steeds moet draaien, dan kan je erg vermoeid wakker worden. Ben je toe aan een nieuwe matras? Matrasaanhuis.nl geeft je de mogelijkheid om een nieuw matras twee maanden uit te proberen. Niet goed betekent geld terug.

3. Ga vooral niet snoozen

Natuurlijk is het heerlijk om zo lang mogelijk te blijven liggen, maar zorg er dan gewoon voor dat je je wekker zet op het moment dat je er echt uit moet. Als je iedere keer je alarm uitstelt, val je steeds weer even in slaap en word je uiteindelijk alleen maar moe wakker. Gaat je wekker: hup, eruit!

4. Sla het ontbijt nooit over

Als je het ontbijt overslaat, komt jouw spijsvertering niet goed op gang. Je hebt namelijk al zo’n 10 uur niets gegeten. Ontbijten geeft jou nieuwe energie. Sla je dit over, dan heb je later op de ochtend eerder trek en is de kans ook groter dat je dan ongezonde dingen gaat eten. Ongezonde voeding zorgt er weer voor dat je meer suiker binnen krijgt en je dus ook sneller vermoeid bent. Begin je dag dan ook met een volkoren boterham of met bijvoorbeeld havermout. Ik ben zelf fan van havermout, omdat je er zo mee kunt variëren. Heerlijk met wat gemengde ongezouten noten erdoor.

5. Pas op met cafeïne

Drink je graag koffie? 2 kopjes per dag is prima, maar zodra je koffie nodig hebt om je energieker te voelen, dan doe je iets niet goed. Let maar eens op, iedere keer krijg je even een energieboost nadat je een kop koffie drinkt, maar na een uur voel je je eigenlijk alweer wat suffer. Je lichaam gaat ook wennen aan de hoeveelheid cafeïne die je neemt, dus op een gegeven moment kan je niet meer zonder om op het normale energielevel te komen. Probeer het te beperken en drink vooral geen koffie voordat je gaat slapen.

Lees ook: Hoe verhoog je jouw vitaliteit

Kimberley

Owner Mom on Top | Mom of two boys | Fitness | Health | Momlife

«

»

2 COMMENTS

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: