fbpx
Search here...
TOP
Persoonlijk

Trainen voor mijn eerste Mud Masters!

Mud Masters! Zo gaaf! Ieder jaar zag ik het weer voorbij komen op Facebook. Al die foto’s van mensen die blij in de modder liggen te poedelen, een beetje over schansjes springen en aan de monkey bar hangen. Echt iets voor mij dus. Lekker moddermaskertje pakken ondertussen. Ik zie het zitten! Maar ik kon niet echt iemand net zo enthousiast krijgen als ikzelf. Tot nu! We gaan het doen! Met Mom in Balance. Vanaf nu gaan we trainen voor Mud Masters!

Team roze

Toen ik hoorde dat Mom in Balance op 22 april met alle trainers en deelneemsters een eigen startvak had bij Mud Masters, twijfelde ik geen moment. Ik heb dus direct een ticket gekocht. Al die jaren wilde ik zo graag gaan, maar niet alleen. Niemand wilde mee. Iedereen had wel een excuus, van: ‘Ik wil niet vies worden’, tot ‘Ik blijf niet hangen aan de monkey bar’. Ja, uhh. Ik ook niet? Who cares? Het is toch gewoon een enorm gave ervaring, denk ik dan. Met Mom in Balance dus. Zie je het al voor je? Een heel roze startvak? Met allemaal fitmoms en een enkele fitdad ertussen? Dat alleen is al leuk.

De obstakels

Maargoed. Ik heb dus dat ticket gekocht voordat ze de obstakels bekend maakten. Hoepla. Lekker enthousiast. Toen ik de ‘line-up’ zag, moest ik wel even slikken. Rolling Monkey Concept bijvoorbeeld. Als je de normale monkey bar al niet kon, vergeet het dan maar. Deze moet je rollend omhoog klimmen. Of wat dacht je van het Brain Freeze 2.0 Concept? Vanaf een hoge glijbaan landen in een bak met ijswater. Echt fun. Gelukkig post Mud Masters op hun Facebookpagina regelmatig filmpjes met instructies om je hierop voor te bereiden. U snapt: Ik bekijk ze UIT-BUNDIG. We kunnen niets missen nu, want ik wil niet direct met mijn neus in de modder. Zoals je hier onder al ziet op de afbeelding: het is pure wiskunde.

Beeld: Mud Masters

Trainen voor Mud Masters

Met een beetje hardlopen en een beetje krachttraining kom ik er natuurlijk niet he. Ik moet flink aan de bak nu. Vooral op het gebied van biceps en triceps is er veel werk te verrichten. Die benen willen wel, maar die armen.. Structureel gaan hardlopen en dan vooral intervaltraining moet het antwoord zijn, in combinatie met krachttraining. Tijdens Mud Masters ga je geen lange afstanden lopen, maar afstanden van rond de 600 meter per obstakel. Het is dus heel belangrijk dat je krachtig en explosief bent. En ik hoorde dat een wijntje drinken op de dag zelf ook wonderen doet (niet teveel, dan kom je niet meer uit de modder omhoog hé. haha!)

Het idee

Dus. 22 april is de grote dag. Vanaf nu ga ik dus structureel in ieder geval één keer per week hardlopen, vanaf maart komt daar ook bootcamp bij en thuis blijf ik krachttraining doen. Dat moet hopelijk iets gaan uitmaken straks. Ik hou je gewoon op de hoogte. Wens me maar heel veel succes.

Heb jij al eens meegedaan met een obstakel run?

 

 

Kimberley

Owner Mom on Top | Mom of two boys | Fitness | Health | Momlife

«

»

5 COMMENTS

  • Kiki Hasselton

    ik kan maar 1 ding zeggen: respect! Ik doe het je niet na. heel veel succesl

  • Balou

    Wauw zo stoer! Heel erg veel succes! Zet m op!

  • nicole orriens

    Nee, maar ik weet wel dat ze populair zijn. Ik doe eigenlijk nooit mee aan events, hoewel ik wel dagelijks hardloop.

  • Aniek

    Zo gaaf! Ik heb het een keer gedaan en vond het erg leuk. Je wordt echt ontzettend smerig, maar de obstakels maken het een mooie uitdaging. Je moet meestal bij de obstakels even wachten tot je aan de beurt bent, dus dan kan je op adem komen 🙂
    Aniek onlangs geplaatst…Vero – True Social Media: het alternatief voor Instagram?My Profile

  • MamaPlaneet

    Mega stoer. En dan met Mam in Balance. Ik doe het je niet na maar ben wel enorm benieuwd naar je ervaring achteraf.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: