Monday Motivation | Thirza | Fitmomtalk

Monday Motivation | Thirza | Fitmomtalk

Iedere maandagochtend krijg jij een nieuwe dosis motivatie! Andere moeders verklappen hun geheim om fit te blijven en hoe ze tijd maken om te sporten. Vandaag is Thirza aan de beurt! Ze weet sport en het moederschap perfect te combineren.

Hi! Ik ben Thirza, 30 jaar, getrouwd met mijn lieve man Tom en mams van 2 sterrenkindjes, 1 dochter en een zoon! Ik werk sinds de geboorte van onze dochter 24 uur per week verdeeld over 3 dagen en lekker om en om: dagje werk, dagje thuis, heerlijk.

Hoe maak jij tijd vrij voor jezelf in combinatie met het ouderschap?

Ik gebruik middagslaapjes en avonden om heerlijk dingen voor mijzelf te doen. Huishouden doe ik op de dagen dat ik vrij ben (dus om de dag) en mijn dochter lekker aan het spelen is. Kost mij hooguit een uurtje, dus voor de rest heerlijk keutelen met mijn dochter en leuke dingen doen.

Welke sport doe je en waarom heb je gekozen voor deze sport?

Ik sport bij Mom in Balance, heerlijk buiten met een leuke groep andere moms. Het motiveert mij als ik met anderen samen sport, zeker als je samen hetzelfde doel hebt: weer fit worden!

Wat is het positieve effect van sport op jou?

Ik voel mij er fitter en energieker door. Moederschap kost een hoop energie en door middel van een lekkere workout kan ik mijzelf weer helemaal opladen.

Eet jij volgens een dieet? En waarom wel of niet?

Ik doe niet aan diëten, maar ben wel bewust van wat ik in huis haal. Ik hou van zo puur mogelijk eten, dus zo min mogelijk pakjes en potjes en zoveel mogelijk verse groenten en fruit. Uiteraard ben ik zeker ook niet vies van een lekker patatje en hamburgertje op z’n tijd!

Zijn er supplementen die je gebruikt om fit te blijven? Wat voor effect hebben die op jou?

Ik let er op dat ik voor het sporten fruit eet voor energie en na het sporten yoghurt, crackers met huttekase of ander eiwitrijk eten voor herstel.

Is sport en het ouderschap goed te combineren?

Dat is zeker prima te combineren! De workouts van Mom in Balance worden op veel verschillende dagen en tijdstippen aangeboden, dus er is altijd wel een moment dat het lukt. Ik sport bijvoorbeeld op de zondagochtend en woensdagavond en dat zijn momenten dat mijn man sowieso thuis is. Wat ook het fijne is aan de MPower workouts van Mom in Balance, is dat er elke 2 maanden een bepaald focusblok is, waarbij ook een bijpassende home routine is gekoppeld. Dus als je kleine even een middagslaapje doet, heb jij even je handen vrij voor een snelle workout @ home!

Train je met een bepaald doel of bijvoorbeeld voor een bepaalde wedstrijd?

Ik sport omdat ik fitter wil worden. Zeker na het zwanger zijn, de bevalling en de gebroken nachten met een baby, kun je je wat minder fit en energiek voelen. Sporten helpt mij om weer een beetje mijzelf te worden en ook de energie weer terug te krijgen. En het leuke is dat de zwangerschapskilo’s er dan toch wel vanzelf afgaan!

Op welke prestatie ben je het meest trots?

Na de zwangerschap van mijn dochter was ik 22 kilo aangekomen. Ik heb vrijwel meteen tegen mijzelf gezegd dat ik mijzelf zeker een jaar zou geven om weer fitter te worden en in dat jaar géén weegschaal te gebruiken. Ik ben toen begonnen met Mom in Balance en weer langzaamaan het hardlopen opgepakt. Ondanks wat tegenslagen onderweg (blessures door bekkeninstabiliteit), ben ik na dat jaar toch maar weer 18 kilo kwijt geraakt! Tijdens de zwangerschap van mijn zoon heb ik niet op de weegschaal gestaan. Ik kan al zien aan mijzelf dat ik zeker geen 22 kilo ben aangekomen, dus is het gewoon weer heerlijk het sporten oppakken en mijn energie terug krijgen. Geen weegschaal, geen stress.

Wat zou jij je kinderen graag willen leren over sport?

Dat het gezond is en vooral om plezier moet gaan.

Wat vind je heel erg mooi aan jezelf?

Klinkt heel stom, maar ik vind alles wel mooi aan mijzelf. Is niet altijd zo geweest hoor, maar na alles wat mijn lichaam heeft meegemaakt, vind ik dat het er allemaal nog verdomd goed uit ziet! Mijn sinaasappelhuid, mijn tijgerstrepen, het hoort allemaal bij mij!

Als laatst: hoe blijf jij gemotiveerd om te sporten? Heb jij een tip voor andere mama’s?

Doe het vooral voor jezelf! Zorg dat het een heerlijk momentje voor jou is en doe iets waar je energie van krijgt.

 

Mom on Top | Getrouwd | Moeder van twee jongens | Hardlopen | Bootcamp | Yoga

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: