Geen tijd om te sporten met kinderen? Ik geef je 3 Tips!

Geen tijd om te sporten met kinderen? Ik geef je 3 Tips!

Het leven is niet meer zoals vroeger, toen je nog geen kinderen had. Toen kon je doen en laten wat je wilde. Hoefde je geen verantwoording af te leggen en kon je sporten wat je wilde. Nu, met kinderen, heb je vaak tijd tekort. Je rent en vliegt de hele dag. Leeft op het klokje en volgens een strak schema. Waar haal je in hemelsnaam nog tijd vandaan om te sporten? Ik geef je mijn tips!

Je huiskamer is een sportschool

Weet je dat je tafel ook voor andere dingen gebruikt kan worden dan alleen om dingen op te zetten? Maak gewoon van je huis je sportschool als je niet de kans hebt om de deur uit te gaan. Zo heb je ook geen dure attributen nodig. Je lichaamsgewicht en de meubels is het enige. Gebruik bijvoorbeeld je tafel voor een tricep dip of als verhoging voor een push-up. Gebruik gewone huis- tuin- en keukenmiddelen als gewicht. Leg een zak kattengrind in je nek en doe een paar lunges. Je kunt ook een sportprogramma voor thuis volgen. Het is echt simpel! Er bestaan trouwens ook wel sportscholen die kinderopvang aanbieden, dat is natuurlijk helemaal fijn!

Gebruik je kinderen als gewicht

Het hangt er wel even vanaf hoe groot en zwaar je kinderen zijn, maar heb je kleine kinderen (tot 25 kilo) dan is dit echt een leuke! Zet ze in je nek en doe lunges of squats. Dat extra gewicht zorgt ervoor dat je spieren de maximale belasting krijgen en je zo steeds sterker wordt. Goed idee toch? En die kleintjes vinden het fantastisch om zo met je bezig te zijn. Zo heb je meteen weer een flinke dosis qualitytime samen te pakken!

Maak afspraken om te sporten met je partner

Als je dus overdag echt niet aan sporten toekomt, wacht dan gewoon tot je partner thuis is. Ga dan lekker een rondje hardlopen. Maak afspraken over de rolverdeling en zorg ervoor dat je zo even een uurtje naar de sportschool kan gaan. Heb je geen partner? Vraag dan of iemand af en toe eens een uurtje op wilt passen, terwijl je sport. Het is zo belangrijk dat je af en toe even een momentje voor jezelf hebt. Of dat nou sporten is of iets anders, je bent naast moeder ook nog jezelf.

Hoe maak jij tijd om te sporten?

Eigenaar Mom on Top | Getrouwd | Moeder van twee jongens | Hardlopen | Bootcamp | Yoga

Eigenaar Mom on Top | Getrouwd | Moeder van twee jongens | Hardlopen | Bootcamp | Yoga

  1. Ik maak te weinig tijd voor sporten inderdaad. Ik deed het voor verhuizing als mijn man thuis was in de sportschool, maar ik moet toch het thuis sporten maar eens gaan proberen, want nu we verhuisd zijn en ik weer werk komt het veel te weinig van sporten.

  2. Laatst bleef ik bijna hangen in een lunge, zonder kind haha. Maar je hebt gelijk: tijd en gelegenheid moet je maken. Ik probeer dagelijks oefeningen te doen. Is er nu even niet van gekomen maar het voelt wel fijn. En de kinderen doen inmiddels gewoon mee op hun manier. Verder helpt t ook de fiets te pakken voor heel veel dingen, even buiten te wandelen of vaker de trap op en af te rennen. In het kader van alle beetjes helpen (of damage control, zou je ook kunnen zeggen)
    Merel onlangs geplaatst…Hormonen en zwangerschap | Mijn 9 meest monsterlijke momentenMy Profile

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers liken dit: